Konkursy dla pracowników

By | 12:20 Leave a Comment

Konkursy w pismach dla pracowników to nie tylko zabawa. Czemu jeszcze służą? Sprawdźmy.


Krzyżówki, wykreślanki, sudoku, konkursy foto – niezliczona jest ilość pomysłów na konkursy, jakie możemy wprowadzić na łamy firmowego magazynu. Ale czy oprócz zabawy, którą zapewniają czytelnikom, konkursy pełnią jeszcze jakąś rolę?

Po pierwsze: mini-badanie i wabik
Oczywiście, że tak. Przede wszystkim pozwalają nam – niezbyt dokładnie, ale zawsze – określić zainteresowanie magazynem. Nie uzyskamy reakcji zwrotnej na konkurs, jeśli magazyn nie ma czytelników, nikt bowiem nie będzie świadomy organizowanej przez redakcję zabawy. Im większa ilość konkursowych zgłoszeń, tym większa pewność, że magazyn jest czytany.Z drugiej strony konkursy są magnesem przyciągającym do pisma. Wśród nas jest wielu pasjonatów krzyżówek, gier, łamigłówek. Zaproponowana przez redakcję zabawa to dla tych osób propozycja nie do odrzucenia.

fot. dreamstime.com

Po drugie: interakcja
Oprócz walorów rozrywkowych, konkursy to dobry generator interakcji – wymuszają na naszych czytelnikach zaangażowanie i działanie zwrotne. Odbiorcy pisma muszą wykonać określone zadanie, wykazać inicjatywę, dostarczyć odpowiedź. To bardzo ważne szczególnie w przypadku pracowników, którzy na co dzień nie pojawiają się w gazecie. Być może wynika to z niechęci, zawstydzenia, braku wiary we własne możliwości. Wtedy konkurs może być pierwszym krokiem do przełamania oporów i okazją do pojawienia się na łamach magazynu w innej roli. Konkurs to dobry sposób na zaktywizowanie pracowników na niższych szczeblach, którzy poprzez zabawę na łamach pisma zyskują poczucie, że firmowy magazyn to także ich gazeta.

Po trzecie: sprawdzian wiedzy
Konkursy, oprócz formy zabawy, mogą pełnić także rolę edukacyjną i sprawdzać wiedzę o firmie i o procesach w niej zachodzących, mogą być testem, jak dokładnie pracownicy czytają magazyn. Oczywiście nie powinniśmy przesadzać i robić z zabawy egzaminu wiedzy, przypominającego szkolne czasy. Od naszej kreatywności zależy, jak połączymy zabawę z wiedzą – czy oprzemy hasła w krzyżówce o treści z magazynu, czy wprowadzimy zabawę odcinkową, w której będzie trzeba się wykazać systematycznością Obojętnie, które rozwiązanie wybierzemy, musimy pamiętać, by organizowane konkursy wpisywały się w strategię i misję firmy, by służyły ich propagowaniu wśród pracowników. W dobrze przemyślanych konkursach to wcale nie atrakcyjność nagrody jest decydującym argumentem przemawiającym za wzięciem udziałem w zabawie. Pamiętajmy o tym, by dobrze te proporcje wyważać, największą uwagę skupiając na jakości ogłaszanego konkursu.

Więcej na temat konkursów w magazynach firmowych znajdziesz w naszym Custom News:

Sprawdź także magazyn PismoteQa, w którym pisaliśmy o innych sposobach urozmaicania magazynów dla pracowników:

Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze: