Co zrobić, by
zachęcić pracowników do pisania w firmowym piśmie? Postaramy się pomóc i
opiszemy czynniki, które mają wpływ na to, że pracownicy chętniej będą się
pojawiać na łamach jako autorzy.
Na początek warto zadbać o świadomość pracowników. I pokazywać im co mogą zyskać dzięki
pojawianiu się w magazynie. Nie kryjmy tego, że publikowanie w firmowym piśmie
to promocja własnej osoby i pokazywanie, że jest się osobą aktywną i
zaangażowaną. Musimy także pokazać, że pisanie
ma sens. I dzięki niemu można dzielić się ważnymi informacjami, dawać znać
co dzieje się w naszym dziale. Bardzo ważne, by nie zmuszać do pisania. Nakłaniajmy, ale nie za wszelką cenę.
Starajmy się, aby to było raczej przyjemnością, a nie dodatkowym obowiązkiem.
Jeżeli będzie to jeszcze przykry obowiązek, to zniechęcimy całkowicie
pracownika - więcej nic nie napisze i będzie jeszcze zniechęcał innych. Dlatego
bardzo ważne, by pracownik czuł naszą
pomoc. Jeżeli ktoś ma problemy z pisaniem, a ma wiedzę, może napiszecie to
razem. Pracownik będzie autorem, ale będzie miał pomoc redakcyjną. Można także
przygotować pracownikowi narzędzia pomocnicze takie jak scenariusze tekstu.
Pytania, na które powinien odpowiedzieć.
Ważne, by pracownicy czuli, że w
każdym momencie mogą liczyć na pomoc redakcji lub osób odpowiedzialnych za
magazyn. Kluczową kwestią jest także ostateczna
autoryzacja. Jeżeli poprawiamy tekst pracownika, nanosimy zmiany, to róbmy
to w uzgodnieniu z nim. I bardzo ważne, by zawsze on zatwierdzał ostateczną
wersję. W końcu to jego tekst i on będzie pod nim podpisany. Słuchajmy także pracujących
w firmie i zostawiajmy im swobodę.
Mają oni często nieszablonowe pomysły na formy materiału, a dzięki temu gazeta
firmowa może tylko zyskać.
(MJ)
fot.dreamstime.com
0 komentarze: