Pracownik redaktorem

By | 12:17 Leave a Comment

Co zrobić, by zachęcić pracowników do pisania w firmowym piśmie? Postaramy się pomóc i opiszemy czynniki, które mają wpływ na to, że pracownicy chętniej będą się pojawiać na łamach jako autorzy.


Na początek warto zadbać o świadomość pracowników. I pokazywać im co mogą zyskać dzięki pojawianiu się w magazynie. Nie kryjmy tego, że publikowanie w firmowym piśmie to promocja własnej osoby i pokazywanie, że jest się osobą aktywną i zaangażowaną. Musimy także pokazać, że pisanie ma sens. I dzięki niemu można dzielić się ważnymi informacjami, dawać znać co dzieje się w naszym dziale. Bardzo ważne, by nie zmuszać do pisania. Nakłaniajmy, ale nie za wszelką cenę. Starajmy się, aby to było raczej przyjemnością, a nie dodatkowym obowiązkiem. Jeżeli będzie to jeszcze przykry obowiązek, to zniechęcimy całkowicie pracownika - więcej nic nie napisze i będzie jeszcze zniechęcał innych. Dlatego bardzo ważne, by pracownik czuł naszą pomoc. Jeżeli ktoś ma problemy z pisaniem, a ma wiedzę, może napiszecie to razem. Pracownik będzie autorem, ale będzie miał pomoc redakcyjną. Można także przygotować pracownikowi narzędzia pomocnicze takie jak scenariusze tekstu. Pytania, na które powinien odpowiedzieć.
 
Ważne, by pracownicy czuli, że w każdym momencie mogą liczyć na pomoc redakcji lub osób odpowiedzialnych za magazyn. Kluczową kwestią jest także ostateczna autoryzacja. Jeżeli poprawiamy tekst pracownika, nanosimy zmiany, to róbmy to w uzgodnieniu z nim. I bardzo ważne, by zawsze on zatwierdzał ostateczną wersję. W końcu to jego tekst i on będzie pod nim podpisany. Słuchajmy także pracujących w firmie i zostawiajmy im swobodę. Mają oni często nieszablonowe pomysły na formy materiału, a dzięki temu gazeta firmowa może tylko zyskać.

(MJ)
fot.dreamstime.com
Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze: