Przedstawiamy
kilka sposobów jak skutecznie dotrzeć z magazynem firmowym do
pracowników.
Magazyny
firmowe różnią się nieco od magazynów tradycyjnych. Treści w
magazynach dla pracowników lub klientów muszą mocniej skupiać się
na stronie merytorycznej. Mają też inną grupę odbiorców, ale tak
jak inne magazyny, muszą starać się o ich uwagę.
Dystrybucja
magazynu
Wiele
firm wychodzi z założenie, że jeżeli wydają magazyn firmowy, to
pracownik z pewnością po niego sięgnie. Na niewiele jednak
zda się redakcyjna praca, graficzne wysiłki i proces drukowania,
jeśli pismo nie dotrze ostatecznie do rąk czytelników. Firmy na
różne sposoby organizują kolportaż wewnętrznych wydawnictw.
Gazety albo trafiają bezpośrednio na biurka załogi, albo
rozkładane są w wybranych do tego miejscach, wspólnych
przestrzeniach – przy recepcjach, w hallach, przy windach, w
bufetach. Dostarczanie pisma wprost na biurko gwarantuje, że magazyn
na pewno trafi do odbiorcy. Z drugiej strony wyznaczenie w firmie
miejsc dystrybucji gazety daje pracownikom szansę swobodnego
zdecydowania, czy po nią sięgnąć, czy nie. Ta swoboda może
przełożyć się na bardziej neutralny odbiór treści publikowanych
w firmowym piśmie. Trzeba jednak pamiętać, by odpowiednio oznaczać
miejsca kolportażu, a w razie ich ewentualnego poszerzania lub
relokacji – komunikować to pracownikom.
fot. dreamstime.com |
Co
poza drukiem?
Jeśli
firma, oprócz drukowanych pism, przygotowuje dla pracowników
dodatkowe media i korzysta z innych kanałów komunikacji, warto
sięgnąć po nie przy okazji dystrybucji magazynów. W jaki sposób?
Newsletter, który zazwyczaj ukazuje się częściej niż pismo, może
służyć do prezentowania w krótszej formie treści, które pojawią
się w magazynie. Elektroniczne wydawnictwo jest dobrym nośnikiem
informacji o zbliżającej się publikacji pisma i sposobem
zaprezentowania tematów, które trafią do gazety. Temu samemu
celowi może służyć również intranet. Przy okazji
przygotowywania czytelników do kolejnego wydania pisma, warto
skorzystać też z tablic informacyjnych czy firmowego radiowęzła.
Na tablicach mogą zawisnąć informacje z planowaną datą ukazania
się firmowej gazety, podobny komunikat może popłynąć w firmowy
eter.
Brak
komunikacji to problem
Jak
pokazało badanie agencji Weber Shandwick, tylko co czwarty pracownik
z ponad dwóch tysięcy ankietowanych firm czuje się
wystarczająco doinformowany na temat swojego pracodawcy. Z raportu
przygotowanego do badania wynika, że sytuacji tej winna jest
niewydolna komunikacja wewnętrzna firm, a częściej – jej
całkowity brak. Rozwiązaniem problemu są w takich przypadkach
media firmowe, zwłaszcza biuletyny czy newslettery, które pozwalają
na rozpowszechnienie najważniejszych informacji z życia firmy wśród
wszystkich pracowników, a dodatkowo na wzbogacenie ich o luźniejsze
treści, które służą integrowaniu firmowej załogi i budowaniu
nieformalnych więzi. By osiągać te cele, niezbędne jest jednak
docieranie do wszystkich pracowników. Zdarza się, że
przygotowywane przez firmy publikacje nie odpowiadają faktycznej
liczbie jej odbiorców. Argument konieczności ograniczania kosztów
wydaje się nietrafiony w porównaniu ze skutkami, jakie zmniejszanie
nakładu może przynieść.
Więcej
na temat pozyskiwania uwagi pracowników dla wydań firmowych
znajdziecie w magazynie „PismoteQa”:
Sprawdźcie
także Custom News:
0 komentarze: