Reklama natywna nie działa?

By | 08:35 Leave a Comment

 
Mimo coraz większego zainteresowania, a także dużej ilości informacji jaka ostatnio w branży się pojawiła o reklamie natywnej, jej pierwsze badania efektywności wypadają słabo. Reklama natywna, czyli wymieszanie treści reklamowych (w Polsce znana i szeroko komentowana od przypadku „dżinsy Machały") i treści redakcyjnych, nie sprawdza się chyba tak jak pierwotnie sądzono. Badanie na ten temat przeprowadziła firma marketingowa HubShout. Okazuje się, że z reklamą natywną zetknęło się blisko 70 procent badanych. Jednak aż 62 procent badanych nie wiedziało czego dotyczył artykuł ani jakiej firmy reklama została w nim umieszczona. Sponsora przekazu reklamowego było w stanie podać tylko 5 badanych. Połowa badanych uważa, że artykuł ma dla nich taką samą wartość zarówno z reklamą, jak i bez niej. Jednak warto zauważyć, że ponad 40 procent deklarowało, że teksty sponsorowane to forma reklamy, która może pomóc mi dowiedzieć się więcej na temat sektora, w którym działa marka.

fot: dreamstime.com
 

Jednak sama reklama natywna cały czas budzi wiele kontrowersji. Z jednej strony nie brakuje zastrzeżeń, że nie wprowadza ona niczego nowego. Formuła tekstu sponsorowanego znana jest od dawna. Lokowanie produktów także stało się wszechobecne. A brak oznaczenia reklam natywnych budzi wiele etycznych kontrowersji. Z jednej strony są one problemem dla samych mediów, ale i także dla reklamodawców. I jak zapewniali zwolennicy tej formy promocji jej skuteczność miała być zachęcająca, by z niej skorzystać. Jak pokazują cytowane wyżej badania wcale tak być nie musi. O badaniu HubShout można przeczytać także tutaj: (http://prasa.info/artykul/url,990/)
 
(MJ)
Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze: