O tym, jak jedna z największych firm doradztwa finansowego w Polsce tworzy magazyn dla swoich klientów opowiada Paweł Adamiak,Redaktor naczelny magazynu finansów osobistych „CASH”.
Paweł Adamiak, Redaktor naczelny "CASH" |
CASH:
Wznowiliście
wydanie magazynu „CASH”, który ukazywał się już w roku 2012.
Czemu postanowiliście powrócić do tego pomysłu?
Paweł
Adamiak: Tak naprawdę nigdy nie chcieliśmy zawieszać wydawania
magazynu. Zmusiła nas do tego sytuacja rynkowa. Rok 2012 był to
czas spowolnienia w branży, która przeżywała kryzys. To zmusiło
nas do szukania wszelkich oszczędności. Jedną z nich było
zawieszenie naszego magazynu, co niestety było podyktowane siłą
wyższą. Była to świadoma strategia ograniczenia kosztów. W
podobnej sytuacji znalazły się inne firmy z branży finansowej.
Dzisiaj sytuacja na rynku wygląda nieco lepiej. Jak jednak
obserwujemy u konkurencji, szereg inicjatyw, które wtedy zostały
wstrzymane, nie zostały wznowione. Natomiast NOTUS, co podkreślam z
radością, wrócił do sprawdzonego narzędzia i dzisiaj możemy
szczycić się naszym magazynem „CASH”.
Stwierdził
Pan, że magazyn jest sprawdzoną formą komunikacji. Co daje taki
magazyn firmie?
„CASH”
traktujemy przede wszystkim jako formę utrzymania relacji z
klientami, a więc jest to medium skierowane na zewnątrz. Nasza
firma rozwija się przede wszystkim produktowo. Poprzez „CASH”
możemy rozpowszechniać wiedzą związaną z rynkiem kredytów
hipotecznych. Możemy również docierać do klientów z nowymi
produktami i przedstawiać się jako pełnoprawni doradcy finansowi,
oferując także produkty oszczędnościowe i ubezpieczeniowe. Jako
specjalista od finansów osobistych uważam, że nasza wizytówka
powinna znajdować się zaraz obok wizytówki lekarza rodzinnego.
Sfera finansów stała się integralną częścią naszego życia. Od
niej uzależniony jest niemal każdy aspekt życia, dlatego warto
zdobywać wiedzę w tym zakresie.
A
sprawdzacie odbiór przygotowywanych treści przez czytelników?
Jeżeli
chodzi o poziom sprawdzenia tego narzędzia, zrobiliśmy badanie.
Nasi klienci potwierdzili, że jest to dobra i bardzo czytelna
formuła z przyjaznym językiem i bez zbędnej egzaltacji. To bardzo
ważne, ponieważ mówimy w naszym magazynie o trudnych sprawach. W
pierwszym numerze pisaliśmy m.in. o dziedziczeniu. Po publikacji
magazynu dostałem wiele informacji zwrotnych o przydatności tego
materiału. Nasi klienci wskazywali, że wiedza została im
przekazana w bardzo zrozumiały sposób. To ogromna zaleta naszego
magazynu – mówić zrozumiale o niezwykle skomplikowanych
zagadnieniach.
Na
łamach wypowiada się wielu pracowników NOTUSA. Czy wypowiedzi w
magazynie to forma nobilitacji dla nich?
Jak
najbardziej jest to forma nobilitacji. Mamy kontakt z masą klientów.
Dotarcie do ich świadomości jest formą nobilitacji dla naszej
kadry. Droga do publikacji nie jest zarezerwowana jedynie dla
Głównego Analityka czy szefów poszczególnych działów. Jest ona
otwarta dla ambitnych doradców, którzy chcą przedstawić coś
ciekawego, co w ich przekonaniu znajdzie odbiorców, a są to ludzie,
którzy na co dzień mają styczność z klientami i znają ich
potrzeby. Nie mamy problemu z zachęcaniem ludzi do publikowania i
przygotowywania materiałów. Jest to dla nich ogromny zaszczyt.
Wprowadziliśmy także formułę zniesienia anonimowości. To daje na
prawdę dobry efekt.
Zdecydowaliście
się na wydania w internecie oraz dedykowane aplikacje na urządzenia
mobilne. Czemu zrezygnowaliście z papieru?
Nasze
wydanie internetowe dociera do rzeszy klientów, którą bylibyśmy w
stanie wypełnić wielokrotnie stadion narodowy. Na formę wydania
wpłynęła głównie specyfika naszego funkcjonowania. Docierają do
nas klienci, którym zostaliśmy zarekomendowani. U nas nie ma
przypadkowego klienta, który siedzi w poczekalni i czeka w kolejce
na spotkanie z doradcą. Wszystkie osoby, które nas odwiedzają,
stają się naszymi klientami. Dlatego nie widzę pola, w którym
forma poligraficzna znalazłaby zastosowanie.
Sprawdź „CASH”
Realizacją
magazynu „CASH” dla NOTUS Doradcy Finansowi zajmuje się agencja
MediateQa. Magazyn dostępny w wersji internetowej:
na
urządzenia mobilne:
Pełna wersja wywiadu ukaże się we wrześniowym wydaniu magazynu PismoteQa!
0 komentarze: