Magazyn szyty na miarę

By | 14:49 19 comments

O tym, jak jedna z największych firm doradztwa finansowego w Polsce tworzy magazyn dla swoich klientów opowiada Paweł Adamiak,Redaktor naczelny magazynu finansów osobistych „CASH”.


Paweł Adamiak, Redaktor naczelny "CASH"

CASH: Wznowiliście wydanie magazynu „CASH”, który ukazywał się już w roku 2012. Czemu postanowiliście powrócić do tego pomysłu?
Paweł Adamiak: Tak naprawdę nigdy nie chcieliśmy zawieszać wydawania magazynu. Zmusiła nas do tego sytuacja rynkowa. Rok 2012 był to czas spowolnienia w branży, która przeżywała kryzys. To zmusiło nas do szukania wszelkich oszczędności. Jedną z nich było zawieszenie naszego magazynu, co niestety było podyktowane siłą wyższą. Była to świadoma strategia ograniczenia kosztów. W podobnej sytuacji znalazły się inne firmy z branży finansowej. Dzisiaj sytuacja na rynku wygląda nieco lepiej. Jak jednak obserwujemy u konkurencji, szereg inicjatyw, które wtedy zostały wstrzymane, nie zostały wznowione. Natomiast NOTUS, co podkreślam z radością, wrócił do sprawdzonego narzędzia i dzisiaj możemy szczycić się naszym magazynem „CASH”.

Stwierdził Pan, że magazyn jest sprawdzoną formą komunikacji. Co daje taki magazyn firmie?
CASH” traktujemy przede wszystkim jako formę utrzymania relacji z klientami, a więc jest to medium skierowane na zewnątrz. Nasza firma rozwija się przede wszystkim produktowo. Poprzez „CASH” możemy rozpowszechniać wiedzą związaną z rynkiem kredytów hipotecznych. Możemy również docierać do klientów z nowymi produktami i przedstawiać się jako pełnoprawni doradcy finansowi, oferując także produkty oszczędnościowe i ubezpieczeniowe. Jako specjalista od finansów osobistych uważam, że nasza wizytówka powinna znajdować się zaraz obok wizytówki lekarza rodzinnego. Sfera finansów stała się integralną częścią naszego życia. Od niej uzależniony jest niemal każdy aspekt życia, dlatego warto zdobywać wiedzę w tym zakresie.



A sprawdzacie odbiór przygotowywanych treści przez czytelników?
Jeżeli chodzi o poziom sprawdzenia tego narzędzia, zrobiliśmy badanie. Nasi klienci potwierdzili, że jest to dobra i bardzo czytelna formuła z przyjaznym językiem i bez zbędnej egzaltacji. To bardzo ważne, ponieważ mówimy w naszym magazynie o trudnych sprawach. W pierwszym numerze pisaliśmy m.in. o dziedziczeniu. Po publikacji magazynu dostałem wiele informacji zwrotnych o przydatności tego materiału. Nasi klienci wskazywali, że wiedza została im przekazana w bardzo zrozumiały sposób. To ogromna zaleta naszego magazynu – mówić zrozumiale o niezwykle skomplikowanych zagadnieniach.

Na łamach wypowiada się wielu pracowników NOTUSA. Czy wypowiedzi w magazynie to forma nobilitacji dla nich?
Jak najbardziej jest to forma nobilitacji. Mamy kontakt z masą klientów. Dotarcie do ich świadomości jest formą nobilitacji dla naszej kadry. Droga do publikacji nie jest zarezerwowana jedynie dla Głównego Analityka czy szefów poszczególnych działów. Jest ona otwarta dla ambitnych doradców, którzy chcą przedstawić coś ciekawego, co w ich przekonaniu znajdzie odbiorców, a są to ludzie, którzy na co dzień mają styczność z klientami i znają ich potrzeby. Nie mamy problemu z zachęcaniem ludzi do publikowania i przygotowywania materiałów. Jest to dla nich ogromny zaszczyt. Wprowadziliśmy także formułę zniesienia anonimowości. To daje na prawdę dobry efekt.



Zdecydowaliście się na wydania w internecie oraz dedykowane aplikacje na urządzenia mobilne. Czemu zrezygnowaliście z papieru?
Nasze wydanie internetowe dociera do rzeszy klientów, którą bylibyśmy w stanie wypełnić wielokrotnie stadion narodowy. Na formę wydania wpłynęła głównie specyfika naszego funkcjonowania. Docierają do nas klienci, którym zostaliśmy zarekomendowani. U nas nie ma przypadkowego klienta, który siedzi w poczekalni i czeka w kolejce na spotkanie z doradcą. Wszystkie osoby, które nas odwiedzają, stają się naszymi klientami. Dlatego nie widzę pola, w którym forma poligraficzna znalazłaby zastosowanie.

Sprawdź „CASH”
Realizacją magazynu „CASH” dla NOTUS Doradcy Finansowi zajmuje się agencja MediateQa. Magazyn dostępny w wersji internetowej:

na urządzenia mobilne:


Pełna wersja wywiadu ukaże się we wrześniowym wydaniu magazynu PismoteQa!

Nowszy post Starszy post Strona główna

19 komentarzy: