Stało się! Nadszedł ostatni dzień szkoły. Jeszcze kilka chwil i rozpoczną się oczekiwane przez dzieci i młodzież wakacje. Również nam udzielił się beztroski nastrój, który z pożytkiem może wykorzystać w firmowej komunikacji.
Jeżeli
zastanawiasz się jak ożywić swój magazyn firmowy, mamy dla ciebie
doskonałą poradę. Nic nie wzbogaca magazynu tak, jak... dzieci.
Magazyny wewnętrzne czytają pracownicy, którzy oczekują nie tylko
informacji związanych z firmą, wypowiedzi zarządu na temat nowych
priorytetów korporacyjnych, czy zmianach w funkcjonowaniu zakładu.
To oczywiście bardzo ważne wiadomości, ale pracownicy chcą także
czytać o sobie nawzajem, dlatego w magazynie świetnie spisują się
wszelkiego rodzaju relacje z imprez powiązanych z firmowym życiem,
czy aktywności poszczególnych osób spoza miejsca zatrudnienia.
Pracownicy chętnie odkrywają także informacje z życia swoich
kolegów. Tutaj właśnie możemy wykorzystać dział dla dzieci, w
którym będziemy mogli pokazać pociechy naszych pracowników. Taki
dział nada familijnego charakteru naszemu magazynowi i sprawi, że
pracownicy chętniej po niego sięgną. Co więcej, stanie się
niemal pamiątką, którą pracownicy zachowają w domowym archiwum i
będą pokazywać go swoim najbliższym. Oto kilka przykładów jak
stworzyć dział dla dzieci w firmowym magazynie:
fot. dreamstime.com |
Dział rozrywki
Pracownicy w pracy najczęściej przeglądają firmowe magazyny, a ich lekturą zajmują się w domu. To miejsce, gdzie często z naszym magazynem ma kontakt także rodzina pracownika. Warto więc pomyśleć, aby i ona mogła czerpać z naszego magazynu. Dla dzieci możemy stworzyć np. dział rozrywki – rebusy, krzyżówki, wykreślanki, łamigłówki, kolorowanki itd. Możemy także tworzyć konkursy dla najmłodszych np. na projekt okładki dla magazynu albo najlepszą fotografię z wakacji. Zgłoszenia i prace mogą przynosić rodzice, a najlepsze warto nagrodzić. pamiętajmy jednak aby stworzyć dział rozrywki, który tematycznie nawiązywał będzie do działalności firmy. Dzięki temu nasi najmłodsi czytelnicy poznają pracę swoich rodziców.
Dział rozrywki dla dzieci w
magazynie „ECHO” wydawanego przez GDF SUEZ Energia Polska S.A.,
realizowanego przez MediateQę
|
Działy „najmłodszych”
W magazynie dla pracowników możemy stworzyć także stałą rubrykę, w której prezentować będziemy dzieci naszych pracowników. Mogą to być prezentacje z różnych okazji – pierwszy dzień w szkole, narodziny itp. Rodzice chętnie dzielą się informacjami o swoich pociechach. Ich zdjęcia ocieplą nasze czasopismo, a żartobliwe lub emocjonalne opisy dzieci dokonane przez rodziców będą chętnie czytane przez współpracowników.
|
Wspólne
imprezy
Wiele
firm organizuje dla swoich pracowników i ich rodzin imprezy np. z
okazji dnia dziecka, pierwszego dnia wiosny, czy Bożego Narodzenia.
Takie imprezy integrują naszych pracowników. Warto tę integrację
poszerzyć np. prezentując w magazynie fotorelację wzbogaconą o
wypowiedzi uczestników, szczególnie tych najmłodszych.
(RW)
0 komentarze: