Kreatywność zdrowo wyzwalana

By | 11:00 1 comment

Branża komunikacyjna wymaga od zaangażowanych w nią osób niewyczerpanej kreatywności. Natłok obowiązków, nakładające się projekty, nieustanny deadline sprawiają, że często trudno o dobre pomysły. Istnieją sposoby, by stymulować nasze głowy do efektywnego myślenia.


W grudniu media donosiły o śmierci 24-letniej Mity Diran, zatrudnionej w indonezyjskiej filii agencji reklamowej Young&Rubicam. Mita napisała na Twitterze, że pracuje od 30 godzin, a to jeszcze nie koniec. Niedługo potem zmarła, zdaniem lekarzy – z przepracowania. Dziewczyna często informowała na swoim Tt, że pracuje minimum po 12 godzin, łącznie z weekendami. Piła dużo napojów energetycznych – to właśnie one mogły przyczynić się do jej śmierci. Mita dostała zawału serca, zapadła po nim w śpiączkę i już się nie obudziła.

Przykład 24-letniej copywriterki skłania do refleksji na efektywnością pracy w branży reklamowej, komunikacyjnej, marketingowej, PR. Ilość spędzonych w pracy godzin nie gwarantuje wcale eksplozji kreatywności. Pomysłowość rodzi się w inspirującej atmosferze, a nie w obozie pracy pod szyldem znanej marki. Pomaga ją wyzwalać również stosowanie się do listy 29 zasad, które pozwalają na utrzymywanie trybu „stay creative”.


Najważniejsze zalecenia z listy:
  • stwórz listę zadań;
  • zawsze miej przy sobie coś, na czym będziesz mógł zanotować świtającą w głowie myśl;
  • bądź otwarty – na nowe pomysły, nowych ludzi, nowe wyzwania;
  • poddawaj się krytyce, proś o opinię na temat twoich planów;
  • działaj w grupie, wykazuj umiejętność współpracy;
  • ucz się na błędach;
  • przeglądaj często słownik;
  • czerp z pracy przyjemność, baw się tworząc coś;
  • doprowadzaj projekty do końca.




 29 sposobów na bycie kreatywnym wg The Web Pitch, źródło: YT






Na Nowy Rok MediateQa życzy wszystkim Czytelnikom naszego bloga głów pełnych pomysłów i niekończących się pokładów kreatywności!


AG




Nowszy post Starszy post Strona główna

1 komentarz: