Branża komunikacyjna wymaga od zaangażowanych w nią osób niewyczerpanej kreatywności. Natłok obowiązków, nakładające się projekty, nieustanny deadline sprawiają, że często trudno o dobre pomysły. Istnieją sposoby, by stymulować nasze głowy do efektywnego myślenia.
W grudniu media donosiły o śmierci 24-letniej Mity Diran,
zatrudnionej w indonezyjskiej filii agencji reklamowej Young&Rubicam. Mita
napisała na Twitterze, że pracuje od 30 godzin, a to jeszcze nie koniec.
Niedługo potem zmarła, zdaniem lekarzy – z przepracowania. Dziewczyna często
informowała na swoim Tt, że pracuje minimum po 12 godzin, łącznie z weekendami.
Piła dużo napojów energetycznych – to właśnie one mogły przyczynić się do jej
śmierci. Mita dostała zawału serca, zapadła po nim w śpiączkę i już się nie obudziła.
Przykład 24-letniej copywriterki skłania do refleksji na
efektywnością pracy w branży reklamowej, komunikacyjnej, marketingowej, PR.
Ilość spędzonych w pracy godzin nie gwarantuje wcale eksplozji kreatywności.
Pomysłowość rodzi się w inspirującej atmosferze, a nie w obozie pracy pod
szyldem znanej marki. Pomaga ją wyzwalać również stosowanie się do listy 29
zasad, które pozwalają na utrzymywanie trybu „stay creative”.
Najważniejsze zalecenia z listy:
- stwórz listę zadań;
- zawsze miej przy sobie coś, na czym będziesz mógł zanotować świtającą w głowie myśl;
- bądź otwarty – na nowe pomysły, nowych ludzi, nowe wyzwania;
- poddawaj się krytyce, proś o opinię na temat twoich planów;
- działaj w grupie, wykazuj umiejętność współpracy;
- ucz się na błędach;
- przeglądaj często słownik;
- czerp z pracy przyjemność, baw się tworząc coś;
- doprowadzaj projekty do końca.
Na Nowy Rok MediateQa życzy wszystkim Czytelnikom naszego
bloga głów pełnych pomysłów i niekończących się pokładów kreatywności!
AG
s
OdpowiedzUsuń