Nowe oblicze mediów, nowe oblicze prasy, nowe oblicze relacji B2B – oto czym zajęliśmy się w marcowym wydaniu newslettera o komunikacji i mediach firmowych „Custom News”.
Wiele osób uważa, że taka profesja w ogóle nie istnieje. Schemat
myślenia jest prosty: jak można nazywać się dziennikarzem, skoro tworzy się
media dla firm, dla organizacji pod konkretną marką? W temacie numeru
pokazujemy, że można. I odbijamy piłeczkę: jeśli firma przygotowuje komunikat prasowy
i podrzuca go redakcjom, promując się w ten sposób, to jak nazwać taki
materiał? Kryptoreklamą czy tekstem dziennikarskim? Kto tak naprawdę jest
nadawcą tego przekazu? Media firmowe są wolne od tego typu dylematów. A znaki
zapytania, które wyrastają wokół praktyk stosowanych przez tradycyjne media,
nie pozostają bez wpływu na ich obecną kondycję. Słabą kondycję.
Czy dziennikarz firmowy to... dziennikarz? Odpowiedź w marcowym wydaniu newslettera „CN”.
Drugie z nowych obliczy, które odsłaniamy przed naszymi czytelnikami, dotyczy tradycyjnej, drukowanej prasy. Piszemy, co zrobić, by ożywić
standardowe wydawnictwa, by dać im drugie życie. Proponujemy skorzystanie z
rozszerzonej rzeczywistości – wprowadzenia kodów QR lub specjalnych aplikacji,
dzięki którym odbiorcy prasy mogą przenieść się do mobilnego świata
pogłębionych treści.
Trio nowości zamyka w marcowym wydaniu „CN” infografika
dotycząca stosowania Content Marketingu w relacjach Business to Business.
Analiza przeprowadzona przez CMI i Marketing Profs w Ameryce Północnej
udowadnia bowiem, że to skuteczne narzędzie komunikacji w biznesie. Prezentowane
przez nas wyniki badania pokazują, że warto brać przykład z praktyk stosowanych
za oceanem.
„CN” nie obyłby się również bez tradycyjnego przeglądu
wydarzeń z branży. Tym razem przystawiamy ucho do opinii ekspertów na temat
czarnego PR-u i zastanawiamy się, czy CM zastąpi na czołowej pozycji media
społecznościowe. Piszemy też, co zrobić, by bloger naprawdę był Glogerem oraz
sprawdzamy, czego szukają w sieci polskie internautki.
Brzmi ciekawie? Warto osobiście to sprawdzić i obudzić
wiosnę porcją ciekawej wiedzy na temat szeroko pojętej komunikacji.
Niech się czyta!
AG
0 komentarze: