Powinna obowiązywać w każdej dziedzinie. A gdy zasady nie zostały z góry narzucone, praktycy mediów firmowych sami powinni wyznaczać sobie granice, których nie wolno przekroczyć. W najnowszym wydaniu newslettera „Custom News” piszemy, dlaczego etyka jest tak ważna i jakich zagadnień w branży szczególne dotyczy.
Choć etyka mediów firmowych i content marketingu się różni,
to znajduje jeden wspólny mianownik: treści. Etyka jest w obu przypadkach
podstawą do ich tworzenia i rozpowszechniania. By grać czysto w obszarze contentu,
branżowi praktycy powinni przede wszystkim produkować wartościowe merytorycznie
i jakościowo przekazy, oparte na prawdziwej wiedzy, z wyraźnym zaznaczeniem cytatów
i podaniem źródeł, niosące za sobą edukacyjny walor. Ich odbiorcy nie powinni
mieć wątpliwości, że otrzymują właśnie eksperckie, a nie sponsorowane treści. W
przypadku magazynów wewnętrznych ważne jest, aby nie bać się podejmować tematów
trudnych, nie zamiatać pod dywan niewygodnych faktów – to bowiem zamykanie sobie
przez firmę drogi do prowadzenia szczerego dialogu z pracownikami. A szczerość
to jeden z fundamentów etyki.
Jak postępować etycznie, tworząc treści? Odpowiedź w najnowszym wydaniu newslettera poświęconego prasie firmowej i CM
Na kolejnych stronach „CN” nieco rozluźniamy atmosferę i od
poważnych zagadnień etycznych przechodzimy do wakacji i dzieci. Z racji tego,
że zbliża się lato – czas urlopów, opustoszałych firmowych redakcji –
podpowiadamy, jak w tym okresie zorganizować pracę na pismem. Piszemy, co
możemy zmienić w cyklu wydawniczym i jakimi treściami wzbogacić nasze
wydawnictwa. Dzieci pojawiają się w naszym newsletterze z okazji ich zbliżającego
się święta – pokazujemy, jak wykorzystać 1 czerwca do wprowadzenia najmłodszych
na firmowe łamy. Sugerujemy, jak pisać o dzieciach i dla dzieci oraz jak
sprytnie wykorzystać sąsiadujące ze sobą w kalendarzu Dzień Matki, Dzień Dziecka i Dzień
Ojca.
W „CN” nie brakuje też tradycyjnego przeglądu ciekawych wydarzeń
z branży. W naszej rubryce z newsami przywołujemy soczyste cytaty na temat CM,
który przestaje być kingiem oraz na temat niebudzących zainteresowania infografik. Piszemy także, jakim typem użytkowników urządzeń mobilnych są Polacy i jak
stworzyć newsletter, który nie trafi do spamu.
Brzmi ciekawie? Warto przekonać się o tym na własnej
czytelniczej skórze :)
Przyjemnej lektury!
AG
0 komentarze: