Gra w tablet
By Media Firmowe | 09:42
Leave a Comment
Trzy miesiące temu pisałem na blogu, jakie warunki muszą być spełnione, by tablety - a wraz z nimi elektroniczne gazety - się upowszechniły. Postawiłem tezę, że stanie się tak, gdy wydawcy prasy tradycyjnej w nie zainwestują. I zastosują model biznesowy znany z sieci komórkowych - klient kupuje subskrypcję na określony czas, a w zamian otrzymuje urządzenie (więcej szczegółów tutaj).
Przyznam, że z dużym zainteresowaniem spojrzałem na piątkową „Wyborczą”, gdzie na pierwszej stronie pojawiła się zajawka: „Tablet + internet + Gazeta”. Pierwsza myśl, jaka pojawiła się w głowie, to że idea, o której przypomniałem wyżej właśnie zaczyna się materializować. Jednak w środku ta oferta nie wyglądała już jak całościowe rozwiązanie. „Gazeta” proponuje kupno tabletu z dostępem do sieci przez rok, ale tylko z miesięcznym dostępem do swoich treści. I to nawet nie w formie elektronicznych wydań dziennika, ale jako abonament do systemu Piano.
Nie jest to oferta, która zmieni rynek. Ale wydaje mi się, że wydawcy prasowi są coraz bliżej odważnego wejścia w tablety, których ilość ciągle rośnie. Naszym zdaniem jest ich dziś w Polsce więcej niż pół miliona (portal Telepolis szacuje, że 600 tysięcy). Ze względu na rozwój custom publishingu również na elektronicznych narzędziach, będziemy obserwować ten temat na bieżąco na naszym blogu.
0 komentarze: