Gra w tablet

By | 09:42 Leave a Comment
Trzy miesiące temu pisałem na blogu, jakie warunki muszą być spełnione, by tablety - a wraz z nimi elektroniczne gazety - się upowszechniły. Postawiłem tezę, że stanie się tak, gdy wydawcy prasy tradycyjnej w nie zainwestują. I zastosują model biznesowy znany z sieci komórkowych - klient kupuje subskrypcję na określony czas, a w zamian otrzymuje urządzenie (więcej szczegółów tutaj). Przyznam, że z dużym zainteresowaniem spojrzałem na piątkową „Wyborczą”, gdzie na pierwszej stronie pojawiła się zajawka: „Tablet + internet + Gazeta”. Pierwsza myśl, jaka pojawiła się w głowie, to że idea, o której przypomniałem wyżej właśnie zaczyna się materializować. Jednak w środku ta oferta nie wyglądała już jak całościowe rozwiązanie. „Gazeta” proponuje kupno tabletu z dostępem do sieci przez rok, ale tylko z miesięcznym dostępem do swoich treści. I to nawet nie w formie elektronicznych wydań dziennika, ale jako abonament do systemu Piano. Nie jest to oferta, która zmieni rynek. Ale wydaje mi się, że wydawcy prasowi są coraz bliżej odważnego wejścia w tablety, których ilość ciągle rośnie. Naszym zdaniem jest ich dziś w Polsce więcej niż pół miliona (portal Telepolis szacuje, że 600 tysięcy). Ze względu na rozwój custom publishingu również na elektronicznych narzędziach, będziemy obserwować ten temat na bieżąco na naszym blogu.
Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze: