Choć na podsumowanie roku czas przyjdzie w grudniu, przy planowaniu firmowych wydawnictw trzeba ruszyć głową już w listopadzie. Dlatego kolejny numer „Custom News” poświęcamy właśnie tematowi podsumowań.
Nieubłaganie
nadciąga, zbliża się w dwunastu krokach. Przystając na jedenastym
skłania redakcje firmowych magazynów do zastanowienia się, jak w
atrakcyjny i budzący zainteresowanie sposób podsumować to, co się
działo w firmie. Koniec roku, bo o nim mowa, to dla wszystkich
zaangażowanych w custom czas przygotowania świątecznych,
podsumowujących wydawnictw. Z doświadczenia wiemy, że czytelnicy
firmowych magazynów to wymagający target. Dlatego dzielimy się
swoją wiedzą i podpowiadamy, jak trafić w jego potrzeby i uczynić
z ostatniego w tym roku numeru firmowego pisma atrakcyjną lekturę.
Bierzemy pod lupę trzy ważne obszary: wydarzenia, finanse i zmiany.
Proponujemy, jak spojrzeć na nie z perspektywy ostatnich miesięcy,
by nie wydawały się nudne i jednocześnie, by zapadły w pamięci.
A
skoro o podsumowaniach mowa, zachęcamy do wydawniczego rachunku
sumienia. Pytamy, czy produkując firmowe treści pamiętamy, do kogo
piszemy? Dokonujemy jasnego podziału i punktujemy to, co
najważniejsze. Każdy, kto przyswoi sobie zasady pisania do
pracownika jako czytelnika oraz klienta jako odbiorcy firmowego
contentu, nie będzie musiał martwić się o rozgrzeszenie.
Brnąc
dalej w podsumowania przyglądamy się problemowi kupowania fanów w
mediach społecznościowych. Znana jest historia rzeczników sieci
Play i Orange, którzy darli o to koty. My, chcąc oszczędzić
męczenia zwierząt (i przy okazji – tracenia nerwów oraz dobrego
wizerunku firmy) pokazujemy, ile można stracić na „social
transakcjach”, proponując przy okazji dużo skuteczniejsze sposoby
angażowania internautów.
Na
zakończenie, żeby zaproponowanemu motywowi podsumowań niczego nie
brakowało, rzucamy okiem na wydarzenia w branży. Sprawdzamy, co w
ostatnich dniach w komunikacyjnej trawie piszczało. Piszemy o
szminkach, smartfonach, młodych internautach i pułapkach, jakie CM
zastawia na tych, którzy w komunikacji chcą postawić na treści.
Wniosek może być tylko jeden: zamiast podsumowywać powyższe
treści, lepiej sięgnąć po nowe wydanie „Custom News”. Motywu
podsumowań w nim nie zabraknie – obiecujemy. Tak samo, jak nie
zabraknie porcji przydatnej wiedzy i budowanych na bazie doświadczeń
porad.
Przyjemnej
lektury!
AG
0 komentarze: