Bądź ekspertem na blogu

By | 14:59 Leave a Comment

Wiele osób sądzi, że prowadzenie bloga eksperckiego możliwe jest jedynie dla dużych firm. To nie prawda. Blog ekspercki jest narzędziem, które z powodzeniem może być wykorzystywane także przez małe i średnie firmy.

Czym jest blog ekspercki?
Blog ekspercki jest firmowym blogiem, na którym zamieszczane są treści z branży, w której działa Twoja firma. Nie są to jednak reklamy Twoich produktów i usług. Wręcz przeciwnie. Na blogu eksperckim powinno być ich jak najmniej. To miejsce, w którym Ty, i twoi pracownicy, wypowiadacie się na tematy związane z prowadzonym biznesem. Prezentujecie siebie jako ekspertów w danej dziedzinie. Jak to zrobić? Pokazując nowości w danym sektorze rynku wraz z komentarzem, albo objaśnieniem np. firma z branży IT, objaśniająca funkcjonowanie nowych algorytmów w wyszukiwarkach internetowych. Bardzo ważne są porady. To ich najczęściej poszukują internauci np. firma budowlana, która radzi jak dobrać moc kotła grzewczego do różnych rodzajów domów. Treści muszą stać na wysokim poziomie merytorycznym. Muszą też być przydatne konsumentom. Publikując takie teksty, budujesz wizerunek fachowcy, specjalisty w danej dziedzinie, który doskonale zna się na swojej pracy. Część tekstów może poruszać kwestie, które tylko częściowo dotyczą Twojego biznesu. W ten sposób zaciekawisz klientów i pokażesz, że jesteś doskonale zorientowany w rynkowej sytuacji. Możesz także odwoływać się do tekstów innych osób np. konkurencji i polemizować z nimi.

fot. dreamstime.com
 

Jak robić to dobrze?
Prowadzenie bloga eksperckiego nie różni się znacznie od prowadzenia bloga firmowego. W obu przypadkach najważniejszymi elementami jest regularność ukazywania i atrakcyjność treści. Jednak w blogu eksperckim znacznie silniej zarysowana powinna być funkcja doradcza. Odbiorcy oczekują, że ukażesz swój biznes „od kuchni”. Wytłumaczysz pewne tajniki np. jak przebiega etap produkcyjny, albo udzielisz rad, których klienci nie znajdą w sieci lub u konkurencji. Przykładem może być tu jeden z prężniej działających blogów eksperckich – perfect-wedding.pl. Założycielka bloga, właścicielka firmy zajmującej się organizacją przyjęć ślubnych, doszła do wniosku, że zamiast udzielać tych samych odpowiedzi wszystkim swoim klientom, skieruje ich na bloga, gdzie nie tylko znajdą odpowiedzi na nurtujące ich pytania, ale także poznają najnowsze trendy ze świata organizacji wesel, o których milczą pozostałe portale ślubne. W ten sposób korzyści odnoszą obie strony – klienci, którzy dostają praktycznych porad na temat przygotowań do ślubu, oraz firma, która buduje silniejszą pozycję na rynku. Ważne jest także, aby blog był powiązany z firmową stroną, dzięki czemu wzrośnie liczba przekierowań pomiędzy nimi. Prowadzenie bloga eksperckiego nie musi być kosztowne, gdyż można go prowadzić za pomocą darmowych platform jak np. wordpress.org, wordpress.com czy blogger.com.

Jakie są korzyści?
Blog ekspercki spełnia kilka funkcji. Wśród nich najważniejszą jest budowanie wizerunku branżowego eksperta, a w konsekwencji budowanie zaufania i poszerzenie kręgu klientów. Blog ekspercki spełnia także funkcję marketingową i PR-ową – jest to przecież doskonałe miejsce, aby proponować konsumentom rozwiązania będące w ofercie Twojej firmy. Pamiętaj jednak, aby nie zamieszczać zbyt wielu tekstów, które reklamują produkty firmowe, gdyż może to być odczytywane jako nachalna promocja, a nie ekspercki poradnik.
 
(RW)


Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze: