WALKA O KLIENTA I PRACOWNIKA PO UKRAIŃSKU

By | 14:52 Leave a Comment



Western Union, Play, McDonald`s, Dziennik Gazeta Prawna dostrzegają zwiększającą się liczbę Ukraińców w Polsce i dobierają skrojone pod nich usługi oraz oferty pracy w ich ojczystym języku. Komunikacja z pracownikami w ich języku to nowe wyzwanie przed działami komunikacji wielu firm.


We wtorek 21 lutego ukazał się specjalny dodatek do Dziennika Gazety Prawnej. Dodatek skierowany jest do obywateli Ukrainy mieszkających i pracujących w Polsce. Ukraiński pracownik dowie się z niego, dlaczego nie powinien podpisywać umowy, której nie rozumie, co robić, gdy straci pracę w Polsce, gdzie szukać wsparcia i pomocy. Dodatek wygląda na zwykły poradnik, do którego Dziennik Gazeta Prawna zdążył nas przyzwyczaić, gdyby nie fakt, że został przygotowany w języku ukraińskim. Czyto ukłon w stronę ukraińskojęzycznych pracowników i ich pracodawców, czy też walka o klienta?

Fakt ten nie dziwi badaczy rynku pracy i pracodawców z branży budowlanej, którzy od kilku lat zatrudniają Ukraińców. Nie jest to też nowością dla McDonalds`a, który swoje banery rekrutacyjne od ponad roku przygotowuje w języku polskim i ukraińskim. Firmy remontowe, transportowe i gastronomiczne inwestują w tłumaczenie na język ukraiński umów, szkoleń BHP, regulaminów i instrukcji. Szykowana zamiana w polityce migracyjnej, mająca na celu zatrzymanie w kraju Ukraińców, może skutkować kolejnymi ofertami: dedykowane szkolenia w języku ukraińskim, polsko-ukraińskie gazetki wewnętrzne i w rezultacie sprawniejsza komunikacja pomiędzy pracodawcą i obcojęzycznym pracownikiem.
Ukraiński pracownik zostający dłużej w Polsce na miejscu wydaje pieniądze. Doceniając ich potencjał, Play przygotował specjalną ofertę w języku ukraińskim. W reklamie, która szturmuje telewizory możemy dowiedzieć się co poleca popularny na Ukrainie zespół Okean Elzy. Z promocją na Facebooku Play zaliczył kilka tłumaczeniowych wpadek, ale w porównaniu do ofert innych operatorów, na pewno będzie bardziej zrozumiany przez Ukraińców. Walkę o ukraińskojęzycznego klienta kilka lat temu rozpoczęło Western Union. Promocja skierowana tylko do Ukraińców mieszkających w Polsce, komunikowana w języku ukraińskim, nadal widnieje na ich stronie. Tymczasem potrzeba pokazuje, że niedługo pojawi się więcej sfer komunikacji w języku ukraińskim w handlu, biznesie i na rynku pracy.
Od początku tego roku agencja MediateQa oferuje unikatową ofertę na rynku wydawnictw wewnętrznych dla pracowników w języku ukraińskim. To wyjście naprzeciw oczekiwaniom wielu działów komunikacji. Szczegóły można zobaczyć: http://www.mediateqa.pl/mediateqa_ukraina.php

Iza Prysta
sz

Źródła w języku polskim i ukraińskim: http://prostir.pl/journalism/%d0%bf%d0%be%d0%bb%d1%8c%d1%81%d1%8c%d0%ba%d0%b5-%d0%b1%d1%96%d0%b7%d0%bd%d0%b5%d1%81-%d0%b2%d0%b8%d0%b4%d0%b0%d0%bd%d0%bd%d1%8f-%d1%80%d0%be%d0%b1%d0%b8%d1%82%d1%8c-%d0%b4%d0%be%d0%b4%d0%b0%d1%82/
http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/reklama-play-po-ukrainsku,14,0,2256910.html
https://www.westernunion.com/pl/pl/home.html
http://www.polskieradio.pl/42/275/Artykul/1704397,W-Polsce-brakuje-rak-do-pracy-pracodawcy-licza-na-Ukraincow
http://hromadske.ua/posts/polska-hazeta-vypustyt-dodatok-ukrainskoiu-movoiu
http://www.play.pl/
https://edgp.gazetaprawna.pl/



Starszy post Strona główna

0 komentarze: