Custom na czele

By | 20:13 Leave a Comment
Pismo dla klientów wygrywa w Wielkiej Brytanii w kategorii czytelnictwa.
Kilka dni temu serwis Gazeta.pl podał informację, że pismo sieci supermarketów pobiło pod względem czytelnictwa nawet tabloid „The Sun”. „Tesco stało się wpływowym właścicielem medialnym” – poinformowała Gazeta.pl, przywołując cytat z „Financial Times” (czytaj całość)
Przyznam, że czekałem na takiej skali wydarzenie od dłuższego czasu. Na blogu kilkakrotnie pisałem o tym, że custumowe wydawnictwa pod wszystkimi względami albo depczą po piętach tradycyjnej prasie albo ją już wyprzedziły. Brakowało takiej kropki nad i, która nieprzekonanym pokazała by jaką siłą jest obecnie custom publishing. No i mamy – pismo sieci Tesco wygrywa badania czytelnictwa. Oczywiście stało się to w Wielkiej Brytanii, na angielskim rynku, który rządzi się swoimi prawami.
Ale czy to znaczy, że nie możemy spodziewać się czegoś podobnego u nas? Możemy, choć pewnie szybko się o tym nie dowiemy, bo nawet największe pisma firmowe z kilkusettysięcznym nakładem nie są objęte badaniami czytelnictwa. Branża się rozwija i coraz więcej firm przekonuje się, że własny magazyn to fantastyczne narzędzie kontaktu z klientem. W zamian klienci otrzymują coraz lepsze magazyny, do których po prostu warto zaglądać. A prasa tradycyjna sama o sobie pisze, że umiera…
Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze: