Gdy opieramy komunikację z pracownikami na magazynach firmowych, róbmy to regularnie.
Brak regularności przy wydawaniu magazynów firmowych zniweczy nasz wysiłek wkładany w ich przygotowywanie. Nasi czytelnicy muszą wiedzieć, kiedy spodziewać się nowego wydania i zgodnie z tym terminem – otrzymać pismo. Niekonsekwencja w wydawaniu prasy firmowej sprawia, że informacje nie przepływają prawidłowo, a to zabija naszą wewnętrzną komunikację. Dlatego warto ustalić dla naszego pracowniczego magazynu efektywną, a jednocześnie realną formulę wydawniczą.
Najprostszą formą wydaje się miesięcznik, jednak wymaga on dużego nakładu pracy i sporej ilości materiałów. Praca nad miesięcznikiem się nie kończy i gdy pracownicy czytają jedno wydanie, redakcja intensywnie pracuje już nad kolejnym. Taka formuła wydawnicza pozwala nam robić magazyn w miarę aktualny i nie zmusza do tego, aby nadmiernie go rozbudowywać.
Interesującą formułą wydawniczą dla pisma firmowego jest dwumiesięcznik. Zachowujemy w tym przypadku część walorów miesięcznika, a jednocześnie mamy czas i miejsce, by spojrzeć na pewne sprawy szerzej, z dystansu. Dobrze „wycelowane” miesiące publikacji pozwalają tak dopasować się do rytmu firmy, by pismo relacjonowało i uczestniczyło we wszystkich najważniejszych wydarzeniach, a jednocześnie nie ukazywało się w czasie urlopów.
Firmy często decydują się również na kwartalniki. Powinniśmy pamiętać, by w magazynach, które ukazują się raz na trzy miesiące, nie przesadzać z objętością. Gdy w jednym kwartale mamy zbyt dużo materiałów, pomyślmy, w jaki inny sposób można dostarczyć pracownikom część tych informacji. Możemy wykorzystać do tego chociażby newsletter czy tradycyjne tablice ogłoszeń. Nie starajmy się napisać raz na kwartał o wszystkim. Spotykałem pisma firmowe, które miały ponad 100 stron. Dla części czytelników już sama objętość jest w takim przypadku odstraszająca.
Pisma wydawane w cyklu rzadszym niż kwartalnik, nie spełniają kryterium regularności. Nie powinniśmy więc decydować się na taką formułę wydawniczą przy magazynach firmowych.
W piśmie firmowym, adresowanym do pracowników, najważniejsze Twoim zdaniem jest:
Popularne wpisy
-
Zacierają się granice między tradycyjnym dziennikarstwem a tym, co do niedawna nazywaliśmy custom publishingiem. Choć w Polsce to sfor...
-
Konkursy w pismach dla pracowników to nie tylko zabawa. Czemu jeszcze służą? Sprawdźmy. Krzyżówki, wykreślanki, sudoku, konkursy foto ...
-
Przedstawiamy kilka sposobów jak skutecznie dotrzeć z magazynem firmowym do pracowników. Magazyny firmowe różnią się nieco od magazynó...
MEDIATEQA

budujemy mocno indywidulane relacje z firmami, które powierzyły nam swoje wydawnictwa. Dbamy o każdy szczegół w przygotowywanych materiałach. Jesteśmy realnym wsparciem dla Działów Komunikacji, PR, Marketingu w osiąganiu przez nie zakładanych celów. Specjalizujemy się w budowaniu i realizacji mediów firmowych. Pomagamy lepiej komunikować się pracownikom, docierać do klientów. Nasze przesłanie to: „Treści w dobrej formie”.
Poruszane tematy
Custom publishing
(36)
Content Marketing
(32)
MediateQa
(26)
Custom News
(22)
prasa firmowa
(16)
magazyn firmowy
(15)
Komunikacja
(13)
komunikacja wewnętrzna
(13)
media firmowe
(12)
tablety
(11)
social media
(9)
prasa cyfrowa
(8)
PismoteQa
(7)
komunikacja z pracownikami
(7)
Wydawnictwa wewnętrzne
(6)
Pismo Firmowe
(5)
pisma wewnętrzne
(5)
0 komentarze: