Nie marnuj własnej pracy

By | 15:58 Leave a Comment
Gdy opieramy komunikację z pracownikami na magazynach firmowych, róbmy to regularnie.

Brak regularności przy wydawaniu magazynów firmowych zniweczy nasz wysiłek wkładany w ich przygotowywanie. Nasi czytelnicy muszą wiedzieć, kiedy spodziewać się nowego wydania i zgodnie z tym terminem – otrzymać pismo. Niekonsekwencja w wydawaniu prasy firmowej sprawia, że informacje nie przepływają prawidłowo, a to zabija naszą wewnętrzną komunikację. Dlatego warto ustalić dla naszego pracowniczego magazynu efektywną, a jednocześnie realną formulę wydawniczą.

Najprostszą formą wydaje się miesięcznik, jednak wymaga on dużego nakładu pracy i sporej ilości materiałów. Praca nad miesięcznikiem się nie kończy i gdy pracownicy czytają jedno wydanie, redakcja intensywnie pracuje już nad kolejnym. Taka formuła wydawnicza pozwala nam robić magazyn w miarę aktualny i nie zmusza do tego, aby nadmiernie go rozbudowywać.

Interesującą formułą wydawniczą dla pisma firmowego jest dwumiesięcznik. Zachowujemy w tym przypadku część walorów miesięcznika, a jednocześnie mamy czas i miejsce, by spojrzeć na pewne sprawy szerzej, z dystansu. Dobrze „wycelowane” miesiące publikacji pozwalają tak dopasować się do rytmu firmy, by pismo relacjonowało i uczestniczyło we wszystkich najważniejszych wydarzeniach, a jednocześnie nie ukazywało się w czasie urlopów.

Firmy często decydują się również na kwartalniki. Powinniśmy pamiętać, by w magazynach, które ukazują się raz na trzy miesiące, nie przesadzać z objętością. Gdy w jednym kwartale mamy zbyt dużo materiałów, pomyślmy, w jaki inny sposób można dostarczyć pracownikom część tych informacji. Możemy wykorzystać do tego chociażby newsletter czy tradycyjne tablice ogłoszeń. Nie starajmy się napisać raz na kwartał o wszystkim. Spotykałem pisma firmowe, które miały ponad 100 stron. Dla części czytelników już sama objętość jest w takim przypadku odstraszająca.

Pisma wydawane w cyklu rzadszym niż kwartalnik, nie spełniają kryterium regularności. Nie powinniśmy więc decydować się na taką formułę wydawniczą przy magazynach firmowych.
Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze: