Rejestrujmy magazyny firmowe

By | 14:22 2 comments
Dobra agencja wydawnicza na pewno nie zapomni o tym, że prasa firmowa także podlega rejestracji. Zgodnie z polskim prawem, by wydawać gazety, należy je zarejestrować. Gdy tego nie robimy – popełniamy przestępstwo. Sprawą powinni zainteresować się wydawcy pism zewnętrznych. Komunikacja z pracownikami za pomocą firmowych biuletynów traktowana jest jako druki wewnętrzne i tu konieczności rejestracji nie ma. Sama rejestracja nie jest procesem zbyt skomplikowanym i kosztownym. Polega na złożeniu odpowiedniego wniosku w odpowiednim Sądzie Okręgowym. W wniosku tym musimy podać: dane wydawcy, redaktora naczelnego, nazwę pisma i częstotliwość z jaką się ono ukazuje. Sprawa rozpatrywana jest na posiedzeniu niejawnym sądu, a cała procedura rejestracyjna trwa nie dłużej niż 30 dni.

Rejestracja oprócz tego, że jest obowiązkiem, daje nam pewne prawa. Dzięki zarejestrowaniu naszego tytułu sąd nie wpisze już w zestawienie pism wewnętrznych wydawnictwa o takiej samej nazwie. Po rejestracji naszego tytułu możemy także wystąpić do Biblioteki Narodowej o nadanie numeru ISSN. Warto także pamiętać, że obowiązek rejestracji dotyczy nie tylko papierowych wydań, ale i magazynów publikowanych w Internecie.

W przypadku pytań związanych z tym tematem proszę o kontakt: m.jasiak@mediateqa.pl
Nowszy post Starszy post Strona główna

2 komentarze:

  1. Jaka jest podstawa prawna odstąpienia od rejestracji w przypadku wydawania czasopisma jedynie dla pracowników?

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam
    Dziękuje za pytanie. Temat rzeczywiście jest obszerny by szczegółowo się do niego odnieść. Zbyt duży skrót myślowy użylem w poście pisząc o pismach wewnętrznych. Dlatego w przyszłym tygodniu w osobnej notce na blogu rozłożymy go na czynniki pierwsze.
    Pozdrawiam
    Marcin Jasiak

    OdpowiedzUsuń