Odpowiedź przynosi najnowsze wydanie newslettera „Custom News”, poświęconego mediom i komunikacji firmowej. W numerze pokazujemy, na co zwrócić uwagę, by skutecznie docierać z wewnętrznymi wydawnictwami do ich odbiorców.
Skutecznemu docieraniu do rąk czytelników poświęcony jest
temat numeru kwietniowego „CN”. Piszemy w nim, że by firmowa gazeta spełniała
wszystkie swoje funkcje – informacyjną, integrującą, edukacyjną – musi
skutecznie docierać do jej odbiorców. To szczególnie ważne w świetle ostatnich
badań Weber Shandwick, które pokazały, że pracownicy są w stanie bronić swojej
firmy w kontaktach z innymi, ale tak naprawdę… niewiele o swojej firmie wiedzą.
To dowód na konieczność komunikowania i prawidłowego zorganizowania wewnętrznego
obiegu informacji. Dlatego w temacie numeru radzimy, by docierać do każdego
pracownika, korzystać z różnych narzędzi komunikacji, pamiętać o zasadzie
przyzwyczajenia i weryfikować skuteczność naszych dystrybucyjnych działań.
Z racji tego, że przed nami Światowy Dzień Książki i Praw
Autorskich (23 kwietnia), kolejne strony zawierają treści osadzone właśnie w
tym kontekście. Po pierwsze polecamy książki niezbędne w szlifowaniu
redakcyjnego warsztatu. Wiedząc, że content to podstawa firmowej prasy,
sugerujemy, gdzie szukać wskazówek, jak produkować ten najwyższej jakości. Po
drugie nawiązujemy do sytuacji, kiedy sięgamy w wewnętrznych wydawnictwach po
treści opublikowane w innych gazetach lub zamieszczone w internecie. Przy tej okazji
wyjaśniamy, jak cytować zewnętrzne materiały, by nie narazić się na
konsekwencje prawne.
Na zakończenie tradycyjna porcja wydarzeń z branży. Tym
razem słów kilka m.in. o wpływie sieci na nasz humor, obopólnej wymianie w
Custom Publishingu i You Tube’ie jako narzędziu, które generuje najbardziej
wartościowe wizyty internautów.
Mamy nadzieję, że kwietniowy „CN” będzie przyjemną lekturą
na zbliżające się wielkanocne dni. Z tej okazji niespodzianka na ostatniej
stronie – koniecznie zajrzyjcie!
AG
0 komentarze: