Czerwcowy duet

By | 10:21 Leave a Comment

HR i komunikacja – dwa bratanki? Tak, już raz udowadnialiśmy to na łamach „Custom News”. W czerwcowym wydaniu publikujemy kolejny dowód i wyjaśniamy, co ma wspólnego exit interview z komunikacją wewnętrzną.


Wątek exit interview pojawia się w newsletterze poświęconym prasie firmowej nie bez powodu. Wywiad z odchodzącym pracownikiem to bowiem narzędzie, które pozwala zweryfikować efektywność poszcze­gólnych działów w firmie. Jeżeli odejście pracownika wiąże się z działem komunikacji, warto dowiedzieć się, co go do tego skłoni­ło. Jeśli to mniejsza firma, można spotkać się z pracownikiem osobiście. Jeśli większa, bar­dziej rozbudowana, dobrym rozwiązaniem są ankiety – drukowane bądź online. W ankiecie pracodawcy skupiają się przede wszystkim na badaniu satysfakcji i zaangażowania osób rezygnujących z pracy. Wskazówki odchodzącego pracownika mogą być dla firmy cenne i stanowić drogowskaz do ewen­tualnych zmian. Czy komunikacja wewnętrzna była elementem, który cenił/ceniła pan/pani w naszej firmie? Czy w nowej firmie będzie pan/pani szukać elementów bliskich naszemu systemowi komunikacji? Jakie zasady obowiązujące w dziale są pana/pani zdaniem najmniej efektywne i przeszkadzają w pracy? – to tylko niektóre z pytań, które mogą paść w czasie exit interview związanego z działem komunikacji.





Na kolejnych stronach czerwcowego „CN” dalej stawiamy pytania. Czym jest? Co ma wspólnego z content marketingiem? Co z tego wyniknie? Czy to nowe zjawisko, czy stary produkt w odświeżonym opakowaniu? Wszystkie te dylematy dotyczą reklamy natywnej. Staramy się je rozwiać w newsletterze. Piszemy: „Reklama natywna bądź po prostu „lokowanie produktu w sieci”, albo teksty sponsorowane, będą się mu­siały zmierzyć z typowymi problemami dla nowych rozwiązań. Początkowo budzą zainteresowanie – zarówno reklamodawców, jak i odbiorców. Jednak z czasem, ze względu na coraz większą ilość takich działań, odbiorcy się do nich przyzwyczajają, a następnie – zrażają. Wszak co za dużo, to nie zdrowo”.

Z racji tego, że nachodzą wakacje, prezentujemy też kilka lektur, które warto zabrać ze sobą na urlop. To propozycje nie zawsze bezpośrednio związane z branżą komunikacyjną, a mimo to niosące za sobą porcję przydatnej w pracy wiedzy i będące jednocześnie dobrą formą rozrywki. Sprawdźcie, co Wam polecamy. Przy okazji, by trzymać rękę na branżowym pulsie, zerknijcie na przegląd wydarzeń z ostatnich tygodni, na tradycyjnej stronie z newsami.


Nie zapomnijcie zabrać „CN” na urlop!

Przyjemnej lektury :)



AG


Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze: