HR i komunikacja – dwa bratanki? Tak, już raz udowadnialiśmy to na łamach „Custom News”. W czerwcowym wydaniu publikujemy kolejny dowód i wyjaśniamy, co ma wspólnego exit interview z komunikacją wewnętrzną.
Wątek exit interview pojawia się w newsletterze poświęconym
prasie firmowej nie bez powodu. Wywiad
z odchodzącym pracownikiem to bowiem narzędzie, które pozwala zweryfikować
efektywność poszczególnych działów w firmie. Jeżeli odejście pracownika wiąże
się z działem komunikacji, warto dowiedzieć się, co go do tego skłoniło. Jeśli
to mniejsza firma, można spotkać się z pracownikiem osobiście. Jeśli większa,
bardziej rozbudowana, dobrym rozwiązaniem są ankiety – drukowane bądź online.
W ankiecie pracodawcy skupiają się przede wszystkim na badaniu satysfakcji i
zaangażowania osób rezygnujących z pracy. Wskazówki odchodzącego pracownika
mogą być dla firmy cenne i stanowić drogowskaz do ewentualnych zmian. Czy
komunikacja wewnętrzna była elementem, który cenił/ceniła pan/pani w naszej
firmie? Czy w nowej firmie będzie pan/pani szukać elementów bliskich naszemu
systemowi komunikacji? Jakie zasady obowiązujące w dziale są pana/pani zdaniem
najmniej efektywne i przeszkadzają w pracy? – to tylko niektóre z pytań, które
mogą paść w czasie exit interview związanego z działem komunikacji.
Na
kolejnych stronach czerwcowego „CN” dalej stawiamy pytania. Czym jest? Co ma
wspólnego z content marketingiem? Co z tego wyniknie? Czy to nowe zjawisko, czy
stary produkt w odświeżonym opakowaniu? Wszystkie te dylematy dotyczą reklamy
natywnej. Staramy się je rozwiać w newsletterze. Piszemy: „Reklama natywna bądź
po prostu „lokowanie produktu w sieci”, albo teksty sponsorowane, będą się musiały
zmierzyć z typowymi problemami dla nowych rozwiązań. Początkowo budzą
zainteresowanie – zarówno reklamodawców, jak i odbiorców. Jednak z czasem, ze
względu na coraz większą ilość takich działań, odbiorcy się do nich
przyzwyczajają, a następnie – zrażają. Wszak co za dużo, to nie zdrowo”.
Z racji tego, że nachodzą wakacje, prezentujemy też kilka
lektur, które warto zabrać ze sobą na urlop. To propozycje nie zawsze
bezpośrednio związane z branżą komunikacyjną, a mimo to niosące za sobą porcję
przydatnej w pracy wiedzy i będące jednocześnie dobrą formą rozrywki.
Sprawdźcie, co Wam polecamy. Przy okazji, by trzymać rękę na branżowym pulsie,
zerknijcie na przegląd wydarzeń z ostatnich tygodni, na tradycyjnej stronie z
newsami.
Nie zapomnijcie zabrać „CN” na urlop!
Przyjemnej lektury :)
AG
0 komentarze: