Wszechobecny content

By | 12:29 Leave a Comment

Kilka lat temu dziennikarze czy medioznawcy o pismach firmowych mówili z pogardą. Często z ich ust padały sformułowania: „gazetki reklamowe”, „broszurki”. Stawiano je na równi z ulotkami produktowymi. Dzisiaj sytuacja diametralnie się zmieniła.


Content marketing obecny jest w różnych kanałach. Korzystają z niego również media tradycyjne do sprzedawania swoich produktów (te same media, które działają według standardów, w których chiński mur dzieli redakcję i biuro reklamy). W ostatniej gazecie „Świątecznej” (sobotnie wydanie „Gazety Wyborczej”) opublikowany został dwukolumnowy wywiad z Wojciechem Malajkatem. Pod jego główką znalazło się zdjęcie płyty wydanej przez Agorę (wydawca „GW”) z dopiskiem, gdzie możemy ją kupić (bez dopisków – promocja itd.).

I teraz pytanie: czy wywiad ukazał się, by wrzucić promocję płyty, czy dopiero po jego przeprowadzeniu postanowiono wykorzystać rozmowę do promocji produktu? Nie krytykujemy tego – wszak to sama „Gazeta” (a razem z nią inne tradycyjne media) ustalała sobie te standardy, które dziś, w ciężkich dla prasy czasach, trzeba naginać. Dla nas to kolejny przykład, że content marketing jest po prostu skuteczny.
Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze: