Dziennikarstwo firmowe

By | 13:43 Leave a Comment

Coraz więcej redakcji upada, coraz więcej redakcji się tworzy.  Nie są one przeważnie związane z tytułem ale z marką dla której pracują.



Na chwilę wrócimy do trendów na trwający już od blisko dwóch miesięcy rok . Przyznaje iż umknęły mi opublikowane w grudniu w Forbsie przewidywania Eryka Mistewicza o nowych mediach. A wracamy do tego tym chętniej iż z jednym punktem mocno się zgadzam i pozwalam sobie go zacytować:

Dziennikarstwo firmowe.

Coraz więcej redakcji upada, coraz więcej redakcji się tworzy. Jednak nie w wydawnictwach, lecz w firmach. Rolą zatrudnianych tam dziennikarzy jest tworzeniet.zw. contentu (a więc treści) która mogłaby być wykorzystywana i przekazywana dalej. Powstają kolejne platformy z „dziennikarstwem firmowym" zawierające treści generowane wprost w przedsiębiorstwach. Informacje, analizy, wywiady, zdjęcia, infografiki sygnowane np. dużym operatorem telekomunikacyjnym. Dla konsumentów, odbiorców informacji - informacja z pierwszej ręki zawsze będzie bardziej wiarygodna. Dla właścicieli portali i autorów blogów, ale i dla mediów tradycyjnych - bezpłatny content trafia w ich zapotrzebowanie, ktoś bowiem pracuje dla nich. Gdy upada tradycyjne dziennikarstwo, firmy produkują własne treści i wprowadzają je do obiegu publicznego.

Całość przewidywań Mistewicza można tutaj przeczytać. Oczywiście dla wielu osób związanych z branżą to nic nowego. Ale w świadomości wielu osób cały czas nie ma świadomości jak Content Marketing staje się silny. I jakie korzyści odnoszą firmy, które z niego korzystają. A przy okazji dziennikarstwo firmowe to brzmi całkiem nieźle. Prawda?

mj
Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze: