Na koniec ubiegłego tygodnia firma IDC opublikowała raport,
w którym przedstawia dotychczasową sprzedaż tabletów, a także prognozy na
kolejne kwartały. W pierwszym kwartale tego roku sprzedano ponad 375 tys.
tabletów. To ponad cztery razy więcej
niż takim samym okresie roku ubiegłego. Zdaniem analityków IDC przez cały rok
2013 nabywców może znaleźć ok. 1,8 mln tabletów. Te dane pokazują, iż tabletowa
rewolucja w naszym kraju rozwija się coraz intensywniej. Oczywiście nasycenie tymi urządzeniami nie
jest jeszcze tak duże, by tylko za pomocą nich budować szeroki zasięg. Ale w
wybranych grupach te urządzenia już dziś się sprawdzają.
Motywem rozwoju rynku tabletów jest spadająca cena urządzeń.
Oprócz topowych produktów Apple i Samsunga na rynku jest coraz więcej produktów
z ceną poniżej 1000 zł. Są one coraz bardziej rozwinięte technicznie. Warto
także przypomnieć, iż w ubiegłym roku do sprzedaży tablety wprowadziły sieci
hipermarketów. Tam urządzenia w promocjach można było nabyć za ok 300-400
zł. Jednak polskim królem sprzedaży jest
Samsung. Jak wynika z analiz IDC, sprzedał on ponad 100 000 swoich
urządzeń w pierwszym kwartale.
Cały czas otwarta zostaje kwestia funkcjonalności tych
urządzeń oraz jak będą z nich korzystać konsumenci. O możliwościach, jakie dają
tablety custom publishingowi, pisaliśmy tutaj.
0 komentarze: