Jak ćwierkają Polacy?

By | 09:06 Leave a Comment

– To niewielkie medium jest bardzo skutecznym narzędziem promocji, skierowanej do odpowiednich grup – przekonuje Rafał Janik, współtwórca pierwszego raportu na temat naszej aktywności na Twitterze.  Badanie pozwoliło na zbudowanie portretu „ćwierkającego” Polaka.


Rafał Janik razem z Arkiem Pietrzykiem przebadali w ciągu 3,5 miesiąca (października 2012 – styczeń 2013) konta tych użytkowników, którzy od czasu zarejestrowania się na Twitterze opublikowali w portalu co najmniej dwa tweety po polsku. W efekcie analizie poddano ponad 9,6 mln wpisów od przeszło 84 tys. „ćwierkających” – w sumie 10 GB danych, które pozwoliły sprawdzić, kim są i co robią . Okazało się, że Twitter to w Polsce wciąż niezbyt popularna platforma komunikacji, zdobywająca jednak coraz więcej użytkowników.
 

Raport Janika i Pietrzyka dowodzi, że Twitter:

·         ma ponad 1,2 mln real users (i użytkownicy posiadający konto, i ci, którzy czytają jedynie publikowane treści na mikroblogu);

 
·         aktywnie używany jest przez ok. 45 tys. użytkowników na 300 tys. osób, które mają zarejestrowane w serwisie konta;


·         jest najbardziej popularny wśród internautów w wieku 15 – 35 lata;


·         to komunikator częściej wykorzystywany przez mężczyzn niż przez kobiety;


·         kreuje swoje statystyki głównie dzięki aktywnym użytkownikom, którzy publikują w serwisie najwięcej spośród wszystkich wpisów i rozumieją specyfikę twitterowej komunikacji (tweety średnio na 92 znaki i ponad 60% oznaczonych użytkowników – @);


·         jest często wykorzystywany przez polityków i media (Janusz Palikot, Radosław Sikorski, „Gazeta Wyborcza”, „Newsweek”);


·         używany jest najintensywniej w godzinach 20:00 – 21:00, w niedziele i poniedziałki;

·         w 65% zawiera wpisy dodane przez strony WWW;

·         stanowi wśród dostępnych mediów jedno z czołowych źródeł cytowań (6. miejsce).

 

Ostatnia z wyróżnionych przez Janika i Pietrzyka cech, które opisują polskiego Twittera, pokazuje, że dostrzegamy potencjał tego kanału komunikacji w budowaniu wizerunku eksperckiego. Okazuje się tym samym, że Twitter może być skutecznym narzędziem stosowanym w celach PR-owych. – Klienci zmieniają sposób działania firm. Twitter doskonale odpowiada na potrzeby naszego pokolenia: komunikacja staje się szybsza, krótka i skuteczna – dodaje Marta Laskowska z agencji Feeltz, partner merytoryczny raportu.

Janik i Pietrzyk przekonują, że swoim badaniem chcieli rozpocząć cykliczne analizy Twittera w Polsce. – Co kwartał zamierzamy publikować aktualne dane na temat aktywności użytkowników. Będziemy mogli wszyscy śledzić, jak to medium staje się coraz bardziej popularne wśród tweetujących w języku polskim – zapowiada Arek Pietrzyk.

OG


Źródło: Socialpress.pl, Wirtualnemedia.pl, Nowymarketing.pl
Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze: