Firmowa redakcja traci grunt pod nogami, bo w gazecie są dziury, brakuje tekstów? Grunt osuwa się jeszcze bardziej, gdy już po publikacji okazuje się, że na szpalty wkradły się błędy? Spokojne głowy wszystkich, którzy wezmą do ręki lutowe wydanie newslettera „Custom News”.
W nowym wydaniu newslettera MediateQi postanowiliśmy wziąć
na warsztat redakcyjne kryzysy. W tradycyjnym poradniku rozkładamy na części
pierwsze awarie, które mogą przytrafić się przed publikacją firmowych wydawnictw
oraz pożary, które wybuchają już po ich oficjalnym wydaniu. Zamawianie kilku
tekstów z wyprzedzeniem, uwzględnianie „poślizgu” w oddawaniu materiałów,
rozbudowywanie magazynów o infografiki, przynajmniej dwu-, trzykrotne naczytanie złożonej gazety, porównywanie składu z bazowymi tekstami – to tylko niektóre z rozwiązań, które naszym zdaniem pomagają wyjść obronną ręką z redakcyjnych
kryzysów, albo co więcej – pozwalają ich unikać.
Kryzys w firmowym magazynie? Sposoby opanowania awaryjnych sytuacji znajdziesz w 15. wydaniu newslettera „Custom News”
Rozpracowując wewnętrzną komunikację wyszliśmy w lutym poza
tradycyjne magazyny czy newslettery. Odsłaniamy przed naszymi czytelnikami dodatkowe narzędzia i przestrzenie docierania do pracowników z firmowymi treściami. Wyjaśniamy,
dlaczego tablice informacyjne, radiowęzeł i ulotki tematyczne to wciąż sprawdzone
– choć w obliczu nowych mediów lekko „archaiczne” – kanały komunikacji.
Z racji tego, że w najbliższy piątek będziemy obchodzić Dzień
Języka Ojczystego, w lutowym „Custom News” nie zapomnieliśmy też o językowym
wątku. Przygotowaliśmy nasz subiektywny ranking najczęściej popełnianych błędów
– ku przestrodze firmowych redaktorów. Chcemy, aby przy naszym wsparciu z
łamów na trwałe zniknęły ciężkie orzechy, cofanie do tyłu i osamotnione „super”.
Na deser jak zwykle porcja branżowych ciekawostek z
ostatnich tygodni. Tym razem w rubryce z newsami wspominamy urodziny Facebooka,
sprawdzamy, ilu Polaków korzysta ze smartfona i jakie są średnie zarobki w mediach,
PR i reklamie oraz zwracamy uwagę na etykietę w mailingu.
W grudniowym wydaniu „CN” zapowiadaliśmy, że w nowym roku
newsletter będzie jeszcze ciekawszy. Dlatego zachęcamy do lektury lutowego
numeru i upewnienia się, że pisaliśmy prawdę :) Enjoy!
AG
0 komentarze: