Customowy dzień kobiet

By | 11:25 Leave a Comment

Moim subiektywnym zdaniem custom publishing w naszym kraju opiera się na kobietach. Rządzą one w firmach wydawniczych, kierują działami komunikacji.


Od razu zastrzegam, że nie przeprowadziłem żadnych badań. Są to subiektywne wyniki obserwacji firm, w których pracowałem i z którymi współpracowałem. A także wnioski z udziału w niezliczonej ilości przetargów, zapytań, kontaktów z firmami. Do przemyślenia tematu skłoniły mnie dzisiejsze (jak co roku, od kilku lat) narzekania, że brakuje kobiet na stanowiskach, w polityce, mediach etc. „Wyborcza” pisze dziś nawet o badaniach, z których wynika, że w mediach jest tylko 23% kobiet. Równie słabo jest z udziałem kobieta na stanowiskach kierowniczych w mediach.
fot. kciuk.pl

A więc jak to wygląda w customie? Wieloma agencjami custom publishingu kierują kobiety. A jeżeli rządzi mężczyzna, to przeważnie ma obok siebie co najmniej dwie panie. Szefem Stowarzyszenia Prasy Firmowej też jest kobieta. W samych agencjach relizaujących prasę firmową kobiet jest moim zdaniem sporo więcej niż panów. W działach obsługi klienta, prowadzących projekty, dominuje płeć piękna. O działach redakcji nie wspominam, bo tam panie są już u siebie. O korekcie nawet chyba nie ma co pisać – to typowa kobieca rola. Swoją drogą, spotkaliście kiedyś korektora? Ja przyznaje, że nie.

Jak myślę o działach komunikacji w firmach, to też w większości przypadków widzę panie. Kobiety są szefowymi działów, stanowią też większość obsady. Zauważam też pewną prawidłowość w komunikacji wewnętrznej. Co widzę? Że to typowa kobieca domena – to panie w większości przypadków kierują pismami dla pracowników.

A więc custom publishing kobietami stoi. I dobrze.
 
Drogie Panie, wszystkiego dobrego od męskiej części MediateQi!

MJ
Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze: