Fotografie na firmowych łamach

By | 15:39 Leave a Comment

Zdjęcia to podstawa prasy. Także tej firmowej. Jednak często jakość publikowanych tam zdjęć jest daleka od ideału. A często jest problem w ogóle z publikacją zdjęcia.



Zdjęcia są ważnym elementem prasy, magazynów. Dzięki nim po pierwsze możemy opowiadać nie tylko słowem, ale i obrazem. Bo zdjęcie samo w sobie już jest informacją. Po za tym dzięki zdjęciom magazyny są po prostu ładniejsze i bardziej dostępne dla czytelnika. Fotografie dynamizują nam kolejne strony. Są także integralną częścią tekstów, bądź pełnią samodzielną rolę pokazującą temat, wydarzenie lub zjawisko. Jednak często w firmowych pismach mamy ze zdjęciami problemy. Jakie? Postaramy się je uporządkować na podstawie doświadczeń MediateQi przy tworzeniu  i doradzaniu przy wielu pismach firmowych.
 
 
fot.dreamstime.com
1. Brak zdjęcia
Często z różnych wydarzeń w firmie nie mamy zdjęcia. Ktoś zapomniał lub wydarzenie nie miało wielkiej wagi, osoby odpowiedzialnej za foto do firmowego pisma nie było na miejscu.

2. Zdjęcie złej jakości
Jeżeli było tak jak w przypadku opisanym powyżej, często staramy się zdobyć jakieś zdjęcie od osób, które były na miejscu. Dziś, gdy praktycznie każdy w kieszeni nosi smartfona, robimy bardzo dużą ilość zdjęć z miejsc, w których byliśmy. Jednak nawet jeżeli takie zdjęcie uda się nam zdobyć, to jest ono źle zrobione pod względem kadru (np. widać plecy wręczających odznaczenia) lub słabe technicznie (poruszone) lub słabej rozdzielczości (nie nadaje się do druku).

3. Źle dobrane zdjęcia
Gdy nie mamy zdjęcia do jakiegoś tematu, często widać jak redakcja próbowała się ratować. I by nie zostawić strony tylko z tekstem, próbowała coś podebrać. Dla przykładu, gdy piszemy o konkursie BHP, to przecież zawsze można podebrać z banków zdjęć jakieś foto nawiązujące do bezpiecznej pracy. Jednak takie zdjęcie nie pasuje, jeżeli w tekście mamy o przebiegu konkursu, wręczaniu nagród.

4. Słaba praca nad zdjęciem
Jeżeli nawet mamy zdjęcie, to często przez błędy popełnione przy fotoedycji lub jej brak, ukazują się zdjęcia za ciemne lub za jasne. Prześwietlone lub źle nasycone kolorami. Są także zdjęcia, gdzie widać zbyt dużą ingerencję Photoshopa i przez to zdjęcie wygląda nienaturalnie.
 
5. Zły układ zdjęć
Zamiast jednego dużego konkretnego zdjęcia do małego tematu, publikowanych jest kilka, ale malutkich, z których i tak nic nie wynika, ani za bardzo nic na nich nie widać. Kolejny błąd to brak hierarchii przy publikacji kilku fotografii i publikacja kilkunastu  zdjęć tej samej wielkości.

 
Zdiagnozowaliśmy dziś największe problemy, jakie pojawiają się w firmowych mediach. W przyszłym tygodniu na blogu poszukamy recepty na te problemy.

(MJ)
Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze: