Przyszłość ma na imię CONTENT

By | 11:19 Leave a Comment

Rola content marketingu w działaniach marketingowych polskich firm będzie w najbliższych latach rosła – wynika z raportu „Czas na content”. Jego przygotowaniem zajęło się IRCenter wraz ze Stowarzyszeniem Content Marketing Polska.


Respondentami badania były osoby, firmy oraz organizacje, które zamawiały lub były usługodawcami z zakresu strategii komunikacyjnych. Głównym zakresem badania była rola, jaką obecnie spełnia na polskim rynku content marketing. Sprawdzano także jakie oczekiwania i przewidywania co do rozwoju conetntu w naszym kraju mają badani.

Lektura raportu wskazuje podstawowy wniosek – content w Polsce jest coraz powszechniejszy. Większość działań marketingowych, prowadzonych w najbliższej przyszłości, będzie zawierała działania contentowe. Badani wskazali, że dobry content to taki, który wzbudza rozmowy na swój temat (93%), jest zrozumiały (93%), a także jest inspirujący oraz użyteczny (90 i 89%). Taki content wywołuje efekty, wśród których najbardziej pożądane przez respondentów jest zaciekawienie konsumentów przyszłymi działaniami firmy. Równie ważnym efektem okazało się wzbudzenie chęci klientów do dzielenia się informacjami o działaniach firmy ze znajomymi. Ważnym celem jest także uosabianie marki z konkretnymi działaniami. Coraz więcej firm porzuca również postrzeganie contentu wyłącznie jako budowania historii wokół marki, opartej na zasadzie przekazu merytorycznych i stonowanych treści. Coraz więcej firm uznaje, że content może być także żywy i humorystyczny.

fot.dreamstime.com


Domeną content marketingu jest internet. Wszyscy badani odpowiedzieli, że działania contentowe powinny być wsparte reklamą w sieci. Niemal 90% uznaje za najlepszy kanał przekazu media społecznościowe, a 75% strony www. Większość uważa także, że content marketing powinien wykorzystywać wydawnictwa drukowane. Główny obszar działań contentowych skupia się w sferze sieciowej. Nie oznacza to jednak, że firmy podejmują się samodzielnego prowadzenia strategii. Większość badanych (64%) wskazała, że to domy wydawnicze, agencje marketingowe oraz wydawcy korporacyjni mają największe kompetencje w tym zakresie.

Wśród najbardziej rozpoznawalnych kampanii contentowych znajdują się dwa światowe koncerny, produkujące napoje – RedBull oraz Coca-Cola. W pierwszym przypadku content skupiony jest wokół sportów ekstremalnych (naturalne dopasowanie tematyki do marki). W drugim przypadku odbiorcy doceniają spójne i długofalowe działania. Do pierwszej trójki weszła jednak nowa firma – sieć sklepów Lidl. Zdobyła ona serca klientów contenetem użytecznym, który wykorzystany może być przez każdego z nas, a w dodatku zawiera elementy humorystyczne, co wpływa na jego pozytywny odbiór.


Całość raportu, w którym poruszone są także kwestie finansowania kampanii contentowych, ich użytkowania w sferze mobilnej oraz trendów przyszłościowych, możecie pobrać TUTAJ.


(RW)
Nowszy post Starszy post Strona główna

0 komentarze: