Rola content marketingu w działaniach marketingowych polskich firm będzie w najbliższych latach rosła – wynika z raportu „Czas na content”. Jego przygotowaniem zajęło się IRCenter wraz ze Stowarzyszeniem Content Marketing Polska.
Respondentami badania były osoby,
firmy oraz organizacje, które zamawiały lub były usługodawcami z
zakresu strategii komunikacyjnych. Głównym zakresem badania była
rola, jaką obecnie spełnia na polskim rynku content marketing.
Sprawdzano także jakie oczekiwania i przewidywania co do rozwoju
conetntu w naszym kraju mają badani.
Lektura
raportu wskazuje podstawowy wniosek – content w Polsce jest coraz
powszechniejszy. Większość działań marketingowych, prowadzonych
w najbliższej przyszłości, będzie zawierała działania
contentowe. Badani wskazali, że dobry content to taki, który
wzbudza
rozmowy na
swój temat
(93%),
jest zrozumiały (93%),
a także jest
inspirujący oraz użyteczny
(90 i 89%). Taki content wywołuje efekty, wśród których
najbardziej pożądane przez respondentów jest zaciekawienie
konsumentów
przyszłymi działaniami firmy. Równie ważnym efektem okazało się
wzbudzenie chęci klientów do dzielenia
się informacjami
o działaniach firmy ze znajomymi. Ważnym celem jest także
uosabianie
marki
z konkretnymi działaniami. Coraz więcej firm porzuca również
postrzeganie contentu wyłącznie jako budowania historii wokół
marki, opartej na zasadzie przekazu merytorycznych i stonowanych
treści. Coraz więcej firm uznaje, że content może być także
żywy
i humorystyczny.
fot.dreamstime.com |
Domeną
content marketingu jest internet. Wszyscy badani odpowiedzieli, że
działania contentowe powinny być wsparte reklamą
w sieci.
Niemal 90% uznaje za najlepszy kanał przekazu media
społecznościowe,
a 75% strony
www.
Większość uważa także, że content marketing powinien
wykorzystywać wydawnictwa
drukowane.
Główny obszar działań contentowych skupia się w sferze
sieciowej. Nie oznacza to jednak, że firmy podejmują się
samodzielnego prowadzenia strategii. Większość badanych (64%)
wskazała, że to domy wydawnicze, agencje marketingowe oraz wydawcy
korporacyjni mają największe kompetencje w tym zakresie.
Wśród najbardziej
rozpoznawalnych kampanii contentowych znajdują się dwa światowe
koncerny, produkujące napoje – RedBull oraz Coca-Cola. W pierwszym
przypadku content skupiony jest wokół sportów ekstremalnych
(naturalne dopasowanie tematyki do marki). W drugim przypadku
odbiorcy doceniają spójne i długofalowe działania. Do pierwszej
trójki weszła jednak nowa firma – sieć sklepów Lidl. Zdobyła
ona serca klientów contenetem użytecznym, który wykorzystany może
być przez każdego z nas, a w dodatku zawiera elementy
humorystyczne, co wpływa na jego pozytywny odbiór.
Całość raportu, w którym
poruszone są także kwestie finansowania kampanii contentowych, ich
użytkowania w sferze mobilnej oraz trendów przyszłościowych,
możecie pobrać TUTAJ.
(RW)
(RW)
0 komentarze: